Pokaz zrodlo. Wg danych BMW nie ma roznicy.kostek_ja pisze:Nie wiem jak jest w praktyce. Ale według wszelakich testów SMG jest wolniejsze o 0,1 do 1000-100. V-max? Identycznie jak manual.
Kłopoty ze skrzynia SMG
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Nie zalezy od programu. Zawsze tak jest. Dzieje sie tak zeby oszczedzac sprzeglo, wysprzeglik czy co tam innego. Tak jak w manualu jak dluzej stoimu to nie trzymamy wcisnietego sprzegla, tylko wrzucamy luz i odpuszczamy.Keepsake pisze:Moim zdaniem to może zależeć od wybranego programu i sądzę że przy ostrzejszych programach nie będzie wrzucać luzu.mateush pisze:Dzieje sie. Sprawdz: (...)
Na 100% tak bedzie. Wylacz ten hip-hop i wsluchaj sie
Tak samo jak na najniższym programie w ogóle nie wraca na 1 tylko rusza z dwójki, tak samo może nie wyrzucać jedynki na najwyższym albo dwóch najwyższych.
Mozna tez inaczej to zaobserowowac. Strajcie sie ruszyc dynamicznie (wcisnac wiecej gazu niz do normalnego ruszenia) po chwili postoju. Czasem jest tak ze "od razu" jedzie a czasem jest chwila zawahania i szarpniecie - to wlasnie od tego ze byl zapietu luz i "na szybkosci" skrzynia musi wrocic do 1.
Od razu mowie ze trzeba chwile postac, ze 30sek albo dluzej.
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
To juz wiem dlaczego tego nie zauważyłem - ja nigdy tak długo na biegu auta nie trzymam.mateush pisze:
Nie zalezy od programu. Zawsze tak jest. Dzieje sie tak zeby oszczedzac sprzeglo, wysprzeglik czy co tam innego. Tak jak w manualu jak dluzej stoimu to nie trzymamy wcisnietego sprzegla, tylko wrzucamy luz i odpuszczamy.
Mozna tez inaczej to zaobserowowac. Strajcie sie ruszyc dynamicznie (wcisnac wiecej gazu niz do normalnego ruszenia) po chwili postoju. Czasem jest tak ze "od razu" jedzie a czasem jest chwila zawahania i szarpniecie - to wlasnie od tego ze byl zapietu luz i "na szybkosci" skrzynia musi wrocic do 1.
Od razu mowie ze trzeba chwile postac, ze 30sek albo dluzej.
17.01.11
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
napiszcie jeszcze jakie jest V-max
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
No ja tez to zauwazyłem ze jak stoje chwile dłuzej to wrzuca na luz i jak ruszam to ma chwile zwachania i nagle walnie i jedzie, co do v max z sma to jechałem 270 licznikowe czyli jak sie dowiedział juz tu na tym forum było to realne 250 , a i mam takie pytanie czy jak jezdze cały czas na najszybszym programie na manualu w SMG to ma to jakies znacznie do szybciejszego zuzywania sie poszczegulnych elementów i czy jest to znaczne zuzycie ?? orientuje sie ktos moze ??
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
bako: IMO ma to wpływ na szybsze zużycie. Musi, bo nic na świecie nie jest za darmo.
Moim zdaniem jeżdżenie na najszybszym trybie przez cały czas prędzej Ci załatwi najpierw sprzęgło (bo jest bardziej gwałtownie puszczane) no i most/półosie (może nie jako takie, ale np. wybije gumy używane w mocowaniach wózka do budy) bo szybkie puszczenie sprzęgła przenosi ostrzej naprężenia na te elementy.
Mi się bardzo nie podoba stuknięcie jakie słychać przy szybkiej zmianie biegów (głównie z 1 na 2, było o tym na forum w tym wątku zresztą) i dlatego sobie odpuściłem szybkie programy na momenty kiedy ich będę potrzebował. Osobiście na codzień jeżdżę na środkowym, maksymalny włączam jak się śpieszę i chcę mieć cały czas auto gotowe do walki... a tryb automatyczny mam ustawiony w kluczyku na najbardziej leniwy i oszczędny bo jak używam automatu (w czasie trudnych rozmów przez telefon tylko) to mi zależy na tym żeby jechać jak pizda... bo przynajmniej wtedy mogę się skupić na rozmowie a nie na tym że znowu to szybkie auto dogania ruch przede mną i muszę zygzakować od nowa.
Poza tym najniższy tryb automatu to najmniejsze spalanie (nic dziwnego, wrzuca wyższy bieg przed 2000 obrotów).
Moim zdaniem jeżdżenie na najszybszym trybie przez cały czas prędzej Ci załatwi najpierw sprzęgło (bo jest bardziej gwałtownie puszczane) no i most/półosie (może nie jako takie, ale np. wybije gumy używane w mocowaniach wózka do budy) bo szybkie puszczenie sprzęgła przenosi ostrzej naprężenia na te elementy.
Mi się bardzo nie podoba stuknięcie jakie słychać przy szybkiej zmianie biegów (głównie z 1 na 2, było o tym na forum w tym wątku zresztą) i dlatego sobie odpuściłem szybkie programy na momenty kiedy ich będę potrzebował. Osobiście na codzień jeżdżę na środkowym, maksymalny włączam jak się śpieszę i chcę mieć cały czas auto gotowe do walki... a tryb automatyczny mam ustawiony w kluczyku na najbardziej leniwy i oszczędny bo jak używam automatu (w czasie trudnych rozmów przez telefon tylko) to mi zależy na tym żeby jechać jak pizda... bo przynajmniej wtedy mogę się skupić na rozmowie a nie na tym że znowu to szybkie auto dogania ruch przede mną i muszę zygzakować od nowa.

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
a jak to ustawić?u mnie nawet jak zostawię tylko jedną zapaloną diodę to i tak przełącza przy ponad 3 tys,w sekwencji tak jak chcę,moge nawet pominąć bieg czy dwa
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Jak zostawisz tylko jedną zapaloną diodę i przełączysz na automat to liczba diod się zmieni, bo niezależnie wybierasz numer programu dla sekwencji i dla automatu. Ustaw na automat a potem zostaw tylko jedną diodę.
Poza tym auto przełącza tym później im szybciej przyspieszasz, jak będziesz to robił delikatnie to przełączy wcześniej.
Poza tym auto przełącza tym później im szybciej przyspieszasz, jak będziesz to robił delikatnie to przełączy wcześniej.
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Gdzies cos słyszałem ze ta skrzynia tez sie przyzywczaja do twojego trybu jazdy jak zapier...alasz to na automacie szybciej ci zmienia biegi tez a jak jezdzisz powoli to wolniej zmienia
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
dzieki, sprawdzę
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Rusz z miejsca z gazem wciśniętym "na dotyk" i zobacz przy jakich prędkościać i obrotach będzie zmieniał biegi.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
http://www.bmw-klub.pl/n/samochody/baza/dane.zipmateush pisze:Pokaz zrodlo. Wg danych BMW nie ma roznicy.kostek_ja pisze:Nie wiem jak jest w praktyce. Ale według wszelakich testów SMG jest wolniejsze o 0,1 do 1000-100. V-max? Identycznie jak manual.
według tego to jest 5,2 kontra 5,6 ale raczej spotykałem się z mniejszymi różnicami, tylko już nie pamiętam gdzie.
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Przy idealnej pod LC nawierzchni i warunkach będą przyspieszać tak samo
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Jeżeli rozpatrywać idealną nawierzchnię i gumy, to kiedyś znalazłem na oficjalnej amerykańskiej stronie BMW, że M3 ma 4,8 do 100 (mogło to być ewentualnie 60 mil) i to nie był CSL.